Stačí pár kilometrov a aj čerstvo umyté auto sa v zime zmení na dokonale špinavé. Mnoho vodičov tak rezignuje na služby autoumývarky s nádejou, že ušetria. Po zime sa následky takéhoto prístupu môžu začať škaredo prejavovať.
Pravidelné umývanie znižuje možnosť korózie
Soľ na cestách je extrémne nebezpečná pre automobily všetkých kategórií. V kombinácii s kamienkami dáva laku likvidačné údery. Poškodený lak, veľmi rýchlo soľ dostáva do fázy, že na automobile môže vznikať korózia. „Je dobré umývať automobil aspoň raz za dva týždne. Hoci je prakticky hneď špinavý, vymyje sa soľ, ktorá sa zažiera do auta. Ohrozuje nielen lak, ale aj podvozok, či gumy,“ hovorí Martin Rác z autoservisu Mstar s.r.o.
Chráňte sa voskom
Pred zimou, aj počas nej je dobré každé tri mesiace naniesť vosk na vyčistený kapotu. Najmä ak auto počas zimy jazdí denne. Poveternostná situácia, mrazy, dážď, sneh a soľ laku neprospievajú Moderné vosky sú dnes kvalitné a vydržia aj niekoľko mesiacov, vrátane umytia auta.
Podvozok si zaslúži opateru
Špeciálne ochranné prípravky pre podvozky v spreji sú ochranou, do ktorej sa oplatí investovať. Podvozok trpí v zime najviac a prehrdzavený výfuk za niekoľko zím nie je žiadnou raritou, ak nie je spodok auta náležite ošetrený. „Prípravky na ochranu podvozku sa aplikujú v servise, ale sú najspoľahlivejšou ochranou a slúžia bezpečne celú zimu,“ hovorí Martin Rác.
Lepšia ručná ako kefová
Kefová autoumývareň je lacnejšia, ale ak ide o kvalitu a bezpečnosť, vedie ručná autoumývareň. Nejde len o precíznosť. Pri ručnom umývaní sa otvárajú dvere, čistia sa aj zákutia na miestach, kde sa kefa nemá šancu dostať. Tým sa soli odstránia precíznejšie. Plusom je ja vyutieranie auta. Pri kefovom umývaní v zime hrozí, že voda v škárach na aute zamrzne. Tým môže poškodiť niektoré tesnenia, alebo zámky. Venujte preto svojmu autu ochranu aj v zime a spoľahlivo bude slúžiť ďalšie roky.