Montáž autofólií je náročná, precízna a detailná práca. Samozrejme nejde o lacnú záležitosť. Kvalitné materiály a odborník zaručia, že fólie nebudú presvitať, odliepať sa a samozrejme nenájdete jedinú bublinku na karosérii či skle. Ako si však uchrániť fólie a neprísť o radosť z ich farieb radí Peter Kurucz z Auto PDK.
Pozor na škrabance
Pri autofóliách platí skoro to isté, čo pri laku. Je potrebné vyhnúť sa škrabancom. „Pri solárnych fóliách si treba dávať pozor, aby sa fólia nepoškriabala zvnútra, inak nevyžadujú žiadnu špeciálnu starostlivosť. Životnosť nami aplikovaných fólií je udávaná výrobcom 12 rokov, a strácať svoj odtieň by nemali až 8 rokov,“ hovorí radí Peter Kurucz z Auto PDK. Niektorí vodiči sa obávajú nalepiť solárne fólie kvôli deťom, no tie ich málokedy poškodia. Naopak, ako hovorí Peter Kurucz, sú pri potomstvo veľkou výhodou: „Solárne autofólie sú veľmi používané aj vo vozidlách, kde pravidelne vozíme deti. Keďže ich zrak je ešte vo vývine, solárna fólia výborne uchráni ich bezbranné tváričky priamemu slnečnému žiareniu. Tiež im nebude tak teplo a nebudú z toho podráždené a tým pádom menej plačú. Pre rodičov, ktorí majú vzadu namontované LCD obrazovky, kde deťom púšťajú filmy, alebo sa ich len chystajú namontovať, treba myslieť aj na to, že fólia zatmaví zadný priestor a tým uľahčí pozeranie filmov, obrazovka bude lepšie viditeľná. Tmavú fóliu cestujúci na zadnom sedadle vysoko ocenia. Tým, že je prakticky bezúdržbová sa určite oplatí.
Pozor na kefy
Zmeniť imidž auta fóliou je jednoduché, ale ako fólia reaguje pri údržbe na rozdiel od klasického laku? Odpovedá Peter Kurucz z Auto PDK: „Pri polepových autofóliách, nie je vhodné umývať vozidlo na takzvaných kefách. Fólia je síce podľa výrobcu stavaná aj na takúto záťaž, no zo skúseností môžem povedať, že časom dochádza k porušeniu estetického hľadiska. Fólii ako takej sa nič nestane, ale môže v nej byť časom vidieť jemné vlásočnicové ryhy od kief.“ Poctivé ručné umývanie je pre auto najvhodnejšie. Špeciálne čistenie si však nevyžadujú.
Pozor na mušky
Rozdiel medzi fóliou a lakom je v prípade následkov každej letnej jazdy. Zrazených mušiek. Počas vlahých letných večerov ich na kapotu môžete nachytať doslova stovky. Na rozdiel od laku musia z fólie rýchlo preč. „Veľkým nepriateľom sú mušky. Preto treba dbať na ich časté odstraňovanie. Zanecháva fľaky. Čím dlhšie sú tieto pozostatky mušiek na našej kapote, tým viac sa zažierajú a tým zložitejšie je ich odstrániť. Pri bežnom laku sa dajú odstrániť chémiou a vybrúsením laku. Pri fólii sa to nedá, preto ich treba pravidelne odstraňovať a nenechávať ich na slnku,“ vysvetľuje Peter Kurucz.
Oprava nie je komplikovaná
Ak sa stane na vozidle poistná udalosť, alebo si skrátka poškodíte niektorý diel poškriabaním, vo väčšine prípadov stačí len zlepiť poškodenú fóliu a diel nanovo prelepiť. Peter Kurucz však upozorňuje, že niektoré odtiene, či vzory, ktoré sú špecifické a ich vzor má určitú postupnosť, napríklad maskáče a vtedy treba prelepiť viac dielov.“ Fólie sa však vždy dá dokonale opraviť.
Auto PDK to sú autofólie výnimočné hlavne svojou kvalitou. Je to 3M, špička na trhu. Lepili vozidlá rôznym známym osobnostiam, klienti ich vyhľadávajú na základe referencií a nie reklamy. Najdrahším a najunikátnejším vozidlom, ktoré lepili bol Mercedes G 63 AMG s pohonom 6x6. V Európe je len pár týchto vozidiel, na Slovensku len dve. Vozidlo lepili do čiernej matnej fólie. Okrem toho mali tú česť mať v dielni Ferrari, či Maserati.